ในช่วงวันหยุดสุดสัปดาห์นี้ Final Fantasy VII Remake เป็นประเด็นร้อน ในการเปิดตัวเทลเลอร์เกมเพลย์ตัวใหม่ ที่สร้างความประหลาดใจอย่างมาก ในหมู่งานแสดง PSX ปีนี้ ประเด็นสำคัญในวันนี้ทาง Sony ได้เปิดวิดีโอการสนทนา ของคุณโยชิโนริ คิตาเสะ โปรดิวเซอร์ ของ FF7R
ในวิดีโอ คุณคิตาเสะ ได้กล่าวถึง วิธีการของทีม ในการพัฒนาระบบเกม รวมถึงเกมเพลย์ คือต้องมีความทันสมัย แต่ยังคงกลิ่นอายเดิมไว้ ตามแบบฉบับดั้งเดิมของ Final Fantasy VII พวกเราได้บันทึกบทสนทนาในบางส่วนไว้ ตามวีดีโอด้านล่าง
คุณคิตาเสะ กล่าว "ตัวฮาร์ดแวร์ในปัจจุบัน มีการพัฒนาไปมาก ตั้งแต่สมัย Final Fantasy VII เปิดตัว ตัวเกมจึงต้องการความสมจริง และเรียลไทม์มากขึ้น" "Final Fantasy VII เวอร์ชั่นก่อนหน้านี้ เป็นระบบการต่อสู่แบบ Command-based RPG โดยใช้ ATB. ในยุคสมัยใหม่ "รูปแบบเกมแบบเรียลไทม์ และความท้าทายในการเล่นเกม" คือสิ่งที่เราสนใจในการพัฒนา"
"จุดเริ่มต้นของการพัฒนา คือคุณภาพกราฟฟิคของตัวละคร เช่น คลาวด์, ทีฟา, หรือเอริส จะพัฒนาให้เหมือนในหนัง ภาค Advent Children ดังนั้นสิ่งที่ เรากำลังพยายามทำสำหรับ Final Fantasy VII Remake คือการทำให้ตัวละครมีคุณภาพเดียวกันกับในหนัง และสามารถเคลื่อนไหวได้แบบเรียลไทม์ในขณะเล่นเกม และบนเครื่อง PS4 เท่านั้น"
Eng
Kitase: I can’t say Final Fantasy VII Remake is completely action-based.
Final Fantasy VII Remake is the hot topic this weekend, what with a new gameplay trailer among some of the best surprises shown off at this year’s PlayStation Experience. Following today’s keynote, Sony ran a series of developer “conversation” videos – one of which focused on FF7R producer Yoshinori Kitase.
In the video, Kitase speaks on the team’s approach to modernizing the game – without neglecting systems – including gameplay – from the original Final Fantasy VII. We’ve included a partial transcript following the video below.
“The hardware itself has evolved since the release of Final Fantasy VII, and the games are more real, and real-time based,” said Kitase. “The previous Final Fantasy VII was a command-based RPG that utilized active-time-battle. Real-time and GMC are the trends these days.
“I can’t say the new game is completely action-based, but it has more of that element and real-time than the previous game.
“However, what makes Final Fantasy and RPG different from other games is that the players have the ability to choose weapons, capabilities and magic to be strategic minded, so while the new game has more real-time element, it will also maintain that strategy building element, balancing these two factors perfectly to enhance the gaming experience.
“The game is still in development, and we have not fully grasped all the abilities of and upgrades made to PlayStation 4. The graphics are superb on PlayStation 4, and more polygon volume is available to make it better.
“The way we harnessed the power of the PlayStation 4 was to maintain the graphic quality of characters like Cloud, Tifa, and Aerith in the movie called Advent Children in our game, and this was the starting point. So, what we’re aiming for with the Final Fantasy VII Remake is to have the same quality of these characters in real-time while playing the game, and this is only achievable with PlayStation 4.
member
Since 2012-11-21 16:12:07
(1162 post)